شرایط ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان

دسته بندی: ویزا و سفارت

2022/03/03


 

روش های متعددی برای دریافت اقامت کاری انگلستان وجود دارد، یکی از آنها اقامت کاری پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه ها یا کالج های انگلستان می باشد. در سال 2012 دولت انگلستان مجوز کار پس از تحصیل در انگلستان را لغو کرد و دوباره در سال 2019 به سیاست های قبلی خود، یعنی دادن مجوز کار پس از تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین المللی، برگشت. دانشجویان بین المللی می توانند از روش های مختلف که در ادامه شرح می دهیم، ویزای اقامت کاری انگلستان را دریافت کنند.

اقامت از طریق کارآفرینی و استارت اپ در انگلستان (ویزای Tier 1)

در روش کار آفرینی، استارتاپ و روش های مشابه دانشجو بایستی اثبات کند که یک ایده نو و طرح تجاری جدید دارد، و حداقل مبلغ 50 هزار پوند دارایی برای سرمایه گذاری در طرح خود دارد. این اقامت 3 ساله می باشد و قابلیت تمدید نیز دارد. بعد از گذشت مدت موردنیاز متقاضی می تواند به مدت 24 ماه دیگر اعتبار ویزا را تمدید کند. بعد از گذشت این مدت و با رعایت قوانین می توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

این ویزا به دو صورت ارائه می شود:

  • ارائه ویزا با عنوان کار آفرین فارغ التحصیل شده از دانشگاه انگلستان - متقاضیانی که با ویزای Tier 2، به عنوان محقق، نابغه و یا متفکر با ایده های نو وارد این کشور شده اند، می توانند پس از فارغ التحصیلی با اخذ ویزای Tier 1 در این کشور اقامت داشته باشند. باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان نمی توانند در مشاغلی مثل مدیریت املاک یا توسعه املاک مشغول به کار شوند.
  • کار آفرینی در انگلستان - اگر متقاضی برای دریافت این ویزا از داخل این کشور اقدامات لازم را انجام داده باشد، می تواند به مدت 3 سال در این کشور اقامت داشته باشد. اما اگر فردی اقدامات لازم را از خارج از این کشور انجام دهد می تواند به مدت 3 سال و 4 ماه در انگلستان اقامت داشته باشد.

اقامت از طریق انجام طرح های تحقیقاتی در انگلستان (Tier 5)

دانشجویانی که قصد شرکت در طرح های تحقیقاتی را دارند می توانند با دریافت این اقامت کوتاه مدت در انگلستان حضور داشته و پروژه های خود را به اتمام رسانند.

متقاضیانی که قصد کار بعد از تحصیل در این کشور را دارند، می توانند ویزای Tier 5 را دریافت نمایند. این ویزا نیز به 2 صورت ارائه می شود:

  • اعطاء ویزا با عنوان طرح جوانان پویا - متقاضیان با دریافت این ویزا می توانند به مدت 24 ماه در خاک این کشور اقامت داشته باشند و کار کنند. برای اخذ این ویزا شرایطی در نظر گرفته شده است. افرادی با رده سنی بین 18 تا 30 سال، که ملیت های استرالیایی، هنگ کنگ، ژاپن، نیوزلند، مونوکو، تایوان و کره دارند می توانند ویزا طرح جوانان را دریافت نمایند.
  • اعطاء ویزا با عنوان کارگر موقت - با دریافت این ویزا متقاضی می تواند در مدت 1 تا 2 سال در کشور انگلستان با عنوان کارگر موقت مشغول به کار شود. متقاضیان می توانند با دریافت این ویزا در مشاغلی مثل: مشاغل داوطلبانه و به صورت خیریه، مشاغلی مربوط به فعالیت های ورزشی، مشاغل و فعالیت های مذهبی و تبادل مقامات دولتی مشغول به کار شوند.

اقامت از طریق دریافت پیشنهاد کاری یا Job offer از کارفرما در انگلستان(Tier 2)

از 1 ژوئیه 2021، دانشجویان بین المللی که دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد را با موفقیت به پایان رسانده اند، می توانند پس از فارغ التحصیلی، از طریق مسیر جدید فارغ التحصیل، از تجربه کاری دو ساله در انگلستان بهره مند شوند. دانشجویانی که دوره دکتری خود را به پایان برسانند می توانند به مدت سه سال در این کشور بمانند. این اجازه اقامت قابل تمدید نمی باشد. شما می توانید پس از دو/سه سال ویزای خود را به ویزای Skilled Worker تغییر دهید.

هنگام درخواست برای این ویزا باید در بریتانیا باشید.

درصورتی که دانشجویان در مدت مشخص شده نتوانند کار مورد نظر خود را بیابند باید از کشور خارج شوند. دانشجویانی که دوره های foundation و pre-master را گذرانده اند نمی توانند این مجوز را دریافت کنند.

 

الزامات و شرایط

اگر همه موارد زیر درمورد شما صدق کند، می توانید برای ویزای تحصیلات تکمیلی (Tier 2) اقدام کنید:

  • شما در انگلستان هستید
  • ویزای فعلی شما ویزای دانشجویی یا ویزای دانشجویی درجه 4 (عمومی) است
  • شما مدرک لیسانس، فوق لیسانس انگلستان یا موارد دیگر را برای حداقل دوره زمانی با ویزای دانشجویی یا ویزای دانشجویی Tier 4 عمومی گذرانده اید
  • موسسه آموزشی شما (مانند دانشگاه یا کالج) به شما گفته است که دوره خود را با موفقیت به پایان رسانده اید

 

اگر واجد شرایط ویزای تحصیلات تکمیلی نیستید، ممکن است واجد شرایط نوع دیگری از ویزا برای اقامت در بریتانیا باشید.

 

چقدر میتوان در بریتانیا ماند

ویزای تحصیلات تکمیلی 2 سال طول می کشد. اگر مدرک PHD یا مدرک دکتری دیگری داشته باشید، 3 سال طول خواهد کشید.

ویزای شما از روز تایید درخواست شما شروع می شود.

اگر می خواهید مدت بیشتری در بریتانیا بمانید شما نمی توانید ویزای فارغ التحصیلی خود را تمدید کنید. با این حال، ممکن است بتوانید ویزای دانشجویی خود را به ویزای دیگری مانند ویزای Skilled Worker تغییر دهید.

درخواست برای ویزا

شما باید به صورت آنلاین برای ویزای فارغ التحصیلی درخواست دهید.

شریک زندگی و فرزندان شما نیز در صورت واجد شرایط بودن می توانند برای اقامت در بریتانیا درخواست دهند.

زمان مناسب برای درخواست

زمان درخواست شما باید قبل از اتمام زمان اعتبار ویزای دانشجویی یا ویزای دانشجویی درجه 4 (عمومی) شما باشد. می‌توانید پس از اینکه ارائه‌دهنده تحصیلات شما (مانند دانشگاه یا کالج) به شما گفت که دوره‌ ای را که با ویزای دانشجویی یا سطح 4 (عمومی) خود گذرانده‌اید، با موفقیت گذرانده‌اید، برای این نوع ویزا درخواست دهید.

لازم نیست منتظر بمانید تا فارغ التحصیل شوید یا مدرک به شما داده شود. به عنوان بخشی از درخواست خود، باید هویت خود را ثابت کنید و مدارک لازم را ارائه دهید.

اگر برای انجام این کار به وقت قبلی نیاز دارید، درخواست شما ممکن است بیشتر طول بکشد. هنگامی که پروسه درخواست خود را شروع می کنید، متوجه خواهید شد که آیا به گرفتن وقت قبلی نیاز دارید یا خیر.

نتیجه درخواست ویزا

هنگامی که به صورت آنلاین درخواست دادید، هویت خود را اثبات کردید و مدارک خود را ارائه کردید، معمولاً در عرض 8 هفته درباره ویزای شما تصمیم گیری شده و نتیجه اعلام می شود. تا زمانی که منتظر تصمیم هستید می توانید در بریتانیا بمانید.

هزینه درخواست ویزا

هنگامی که برای ویزای فارغ التحصیلی درخواست می کنید، باید:

  • هزینه درخواست را بپردازید - معمولاً 700 پوند است
  • هزینه اضافی مراقبت های بهداشتی را بپردازید - معمولاً 624 پوند برای هر سالی است که در بریتانیا خواهید بود.

هنگام درخواست به شما گفته می شود که چقدر باید پرداخت کنید.

اگر از هر یک از کشور های نام برده در زیر باشید، هزینه درخواست ویزای فارغ التحصیلی شما به 55 پوند کاهش می یابد. - اتریش، بلژیک، کرواسی، جمهوری قبرس، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، مقدونیه شمالی، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد یا ترکیه.

این کاهش هزینه فقط برای درخواست ویزای شما اعمال می شود. شریک زندگی و فرزندان شما همچنان باید هزینه کامل درخواست را بپردازند. اگر در بخش بهداشت و درمان بخش دولتی کار می کنید، پس از پرداخت هزینه اضافی مراقبت های بهداشتی در بخش مراقبت های بهداشتی دولتی شغلی پیدا کنید، ممکن است بتوانید بازپرداخت دریافت کنید.

اگر در بخش بهداشت و درمان بخش دولتی کار می کنید اگر پزشک یا پرستار هستید یا در بخش بهداشت یا مراقبت اجتماعی بزرگسالان کار می کنید، بررسی کنید که آیا واجد شرایط درخواست ویزای Health and Care Worker هستید یا خیر. هزینه درخواست برای این ویزا ارزانتر است و نیازی به پرداخت هزینه اضافی بهداشتی مهاجرت ندارید.

بایدها و نبایدها

کارهایی که با ویزای فارغ التحصیلی می توانید انجام دهید:

  • در اکثر مشاغل کار کنید
  • به دنبال کار باشید
  • خود اشتغال باشید
  • به زندگی در بریتانیا با شریک زندگی و فرزندان خود ادامه دهید، اگر آنها واجد شرایط باشند.
  • انجام کار داوطلبانه
  • سفر به خارج از کشور و بازگشت به انگلستان

کارهایی که با ویزای فارغ التحصیلی نمی توانید انجام دهید:

برای اکثر مزایا (صندوق دولتی) یا بازنشستگی دولتی درخواست دهید

به عنوان یک ورزشکار حرفه ای کار کنید

اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، لیست کاملی از کارهایی که می توانید و نمی توانید با ویزای فارغ التحصیل انجام دهید دریافت خواهید کرد.

تحصیل با ویزای تحصیلات تکمیلی

شما فقط در صورتی می توانید با ویزای فارغ التحصیلی تحصیل کنید که رشته انتخابی شما واجد شرایط برای ویزای دانشجویی نباشد. اگر دوره شما واجد شرایط ویزای دانشجویی است، می توانید ویزای دانشجویی خود را به جای آن تمدید کنید.

اگر در حال مطالعه یا تحقیق در مورد موضوعات حساس هستید، ممکن است نیاز به گواهینامه Academic Technology Approval Scheme (ATAS) داشته باشید.

اگر به دلیل کووید-19 در کشور خود به صورت آنلاین در یکی از دانشگاه های انگلستان تحصیل کرده اید، همچنان می توانید برای ویزای فارغ التحصیلی درخواست دهید، مشروط بر اینکه سایر شرایط این ویزا را داشته باشید:

دانش‌ آموزانی که دوره 12 ماهه یا کمتر را در سال 2020 یا 2021 از طریق آموزش از راه دور شروع کرده‌اند، و قبلاً برای تحصیل در آن دوره وارد بریتانیا نشده‌ اند، در صورت درخواست موفق ویزای دانشجویی و ورود به این دوره، می‌توانند درخواست دهند. بریتانیا یا قبل از پایان ویزای آنها یا تا 27 سپتامبر 2021، هر کدام زودتر باشد. دانش‌آموزانی که دوره‌ای 12 ماهه یا کمتر را در سال 2020 یا 2021 شروع کرده‌اند و دارای مجوز موجود به‌عنوان دانشجو برای تحصیل در آن دوره هستند و قبلاً در طول آن دوره مجوز به بریتانیا سفر کرده‌اند، می‌توانند درخواست دهند تا زمانی که آنها قبل از پایان تاریخ مجوزشان در بریتانیا حضور دارند. دانش آموزانی که برای دوره ای که بیش از 12 ماه طول می کشد حمایت مالی نمی شوند از واجد شرایط بودن برای مسیر تحصیلات تکمیلی در نتیجه هرگونه آموزش از راه دور که در بریتانیا یا خارج از کشور بین دوره ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شده است، جلوگیری شود.

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزا

هنگام درخواست، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی دیگری که هویت و ملیت شما را نشان می دهد
  • اجازه اقامت بیومتریک شما (BRP)، در صورتی که هنگام درخواست ویزای دانشجویی یا ویزای دانشجویی درجه 4 (عمومی) به شما اجازه داده شده است.
  • شماره مرجع تأییدیه پذیرش برای تحصیل(CAS) از زمانی که برای ویزای دانشجویی یا ویزای دانشجویی درجه 4 (عمومی) درخواست دادید

شماره مرجع CAS شما توسط موسسه آموزشی برای شما ارسال شده است، زمانی که آنها به شما پوزیشنی را در دوره ‌ای که با ویزای دانشجویی خود گذرانده ‌اید پیشنهاد کردند. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، از موسسه آموزشی خود بپرسید که چیست.

اسناد دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید

بسته به شرایط شما، ممکن است از شما موارد زیر خواسته شود:

  • مدرکی دال بر رابطه شما با شریک زندگی یا فرزندانتان اگر با شما برای ویزا درخواست می دهند
  • نامه ای از ارائه دهنده بورس تحصیلی یا حمایتگر مالی شما که درخواست شما را تایید می کند، در صورتی که آنها هزینه های دوره یا هزینه های زندگی شما را در 12 ماه گذشته پرداخت کرده باشند.
  • اگر مدارک شما به زبان انگلیسی نیستند، همچنین باید یک ترجمه تایید شده ارائه دهید.

 

مطالب مرتبط / بیشتر بخوانید:

شرایط ویزای تحصیلی انگلستان

دانشگاه های برتر انگلستان در رشته علوم کامپیوتر

تحصیل در دانشگاه‌ های انگلستان

 


منبع : https://www.gov.uk/

دیدگاه کاربران